Äntligen: Face First Circus Company – Svenskt nytt cirkuskompani

Outlines - nycirkus och livemusik i absolut världsklass

Pris Ord: 280 Pens: 210 Stud: 140

Svenska Face First Company byggde sin föreställningen Outlines – nycirkus och livemusik i Ytterjärna och på Kulturhusets scen. Den visades i en startversion på 12:12 i december 2019. Vilken succé! En av de vackraste och mest estetiska cirkusshower vi sett och därtill med de allra skickligaste artister man kan finna. De jobbar kollektivt och de är ett team av kreativ inspiration och nytänk. Det hela förgylls av musiken som skapas i stunden live för denna show och är en skönhetsupplevelse i sig.

De har trots världsläget turnerat till de stora teatrarna och vi är tacksamma att de vill komma tillbaka och visa sin show här. Den är nu 2 timmar inkl paus.

Köp biljett här…

…absolut världsklass!

Face First Circus Company

Ensemblen består av cirkusartisterna

Manda Rydman,

Oscar Karlsson,

Anton Graaf,

Sarah Lett

Gustaf Rosell ersätts här av Arttu Lahtinen

De har jobbat med prestigefyllda kompanier som Cirque du Soleil, 7Fingers, Cirque Eloize, Cirkus Cirkör samt på Stockholms Stadsteater och Folkoperan.

Musiken är skriven och framförd av keyboardisten Mikaela Hansson som jobbat med artister som bl.a. Fever Ray, Seinabo Sey, Markus Krunegård och Lykke Li.

Hannele Philipson som jobbat med Stockholm Stadsteater, Norrlandsoperan och HIPP i Malmö har gjort scenografi och ljusdesign.

Hemsida: https://www.facefirstcompany.com