Inställt evenemang: Beethoven trio

Yura Lee har tyvärr blivit sjuk och är kvar i USA

Pris Ord: 200 Pens: 150

Tyvärr inställt pga sjukdom

Men Jakob Koranyi och Juho Pohjonen

ger en egen konsert söndag den 16/2 kl 19.00

Se det nya programmet här…

Triangeldramat är ständigt närvarande
när urformen trio spelas med kraftmotorn
av dånande piano, himmelstoner av ljus från violin och själens skönhet sjungna ur cellons mörka djup. Visst förenas de i skönhet för ögonblick men strax är kampen mellan ytterligheter åter där. Beethoven är här i sitt esse. Det musikaliska dramats mästare. Det var inte för att väcka en sovande publik – nej, de satt redan förundrade över kasten mellan skönhet och förskräckande vildhet som han ibland drämde i med överraskande ackord som fick publiken att kippa efter andan, det var för att musiken är som det innersta av livet självt – det är drama och kräver plats och röst som överröstar allt ytligt trams. Det var tvåhundrafemtioår (250) sedan. Historia. Ända tills tre giganter får tonerna att åter ljuda, sjunga, vråla, viska, smekas eller hamras fram.

Det krävs tre jämlika och vänner för att strida och sjunga så att Beethovens drama görs rättvisa.

Juho Pohjonen det finska pianoundret, Yura Lee född 1985 i Sydkorea men bor sedan 1994 i USA, är en färgstark och virtuos violinist som vunnit otaliga priser världen över. Jakob Koranyi världskänd svensk cellist som tillför allt han spelar något nytt och gripande. En eldfängd mästartrio som får Beethovens trios att uppstå till nya dramatiska höjder.

Detta är en konsert i en serie om tre. Önskar du se alla tre konserter med dessa tre fantastiskt skickliga musiker så kostar det ord. pris 400 kr pens. 300 kr stud. GRATIS. Priset per konsert är annars ord. 200 kr pens. 150 kr och stud. Gratis